Kurs uważności MBLC

Kurs uważności MBLC

Kurs Życia w Oparciu o Zasady Uważności, to cykl cotygodniowych spotkań, w ramach których nauczysz się podstawowych praktyk medytacji uważności. Kurs ten obejmuje osiem spotkań, które odbywają się raz w tygodniu i trwają zwykle dwie godziny. Uczestnicy otrzymują podręcznik, nagrania praktyk do medytacji w domu oraz materiały wspomagające trening.

Co daje udział w kursie?

Tak, jak możemy ćwiczyć mięśnie ciała, tak też możemy ćwiczyć swój umysł. Przyczynia się do zmian w strukturach i aktywności mózgu (dzięki  jego neuroplastyczności).
Programy oparte na uważności są stosowane od lat 70-tcyh XX wieku. Liczne badania, potwierdzają ich skuteczność. Dzięki kursowi medytacji mindfulness wzrasta samoświadomość, samokontrola, uwaga i poziom empatii. Naukowo udowodniono, że praktyka mindfulness wpływa dobroczynnie na umysł samopoczucie, emocje i zdrowie.

Co daje udział w kursie?

Tak, jak możemy ćwiczyć mięśnie ciała, tak też możemy ćwiczyć swój umysł. Przyczynia się do zmian w strukturach i aktywności mózgu (dzięki  jego neuroplastyczności).
Programy oparte na uważności są stosowane od lat 70-tcyh XX wieku. Liczne badania, potwierdzają ich skuteczność. Dzięki kursowi medytacji mindfulness wzrasta samoświadomość, samokontrola, uwaga i poziom empatii. Naukowo udowodniono, że praktyka mindfulness wpływa dobroczynnie na umysł samopoczucie, emocje i zdrowie.

Jak wygląda kurs uważności?

Udział w 8 tygodniowym kursie to doskonała okazja do tego, by przyjrzeć się swoim nawykowym schematom zachowań i zastąpić je świadomymi wyborami. W trakcie zajęć poznasz ważne, praktyczne umiejętności prowadzące do obniżenia poziomu odczuwanego stresu, równowagi psychicznej, większego zadowolenia z życia i spokoju. W treningu uważności posługujemy się zestawem technik rozwijających poczucie świadomego ciała i umysłu. Stosujemy praktyki formalne, czyli medytacje uważności oraz uczymy się, jak wykorzystać trening uważności w życiu codziennym. Medytacje uważności są świeckie, bazują na wiedzy psychologicznej. Uczą nas jak uspokajać umysł, obserwować wszystko to, co się pojawia, pracować z różnymi oparciami dla uwagi. 

Drugim elementem treningu jest rozwijanie otwartej i życzliwej postawy,  zaczynając od życzliwości dla samego siebie. Uczymy się akceptowania stanu, w jakim się aktualnie znajdujemy oraz obserwowania myśli i uczuć takimi, jakie są – bez ich oceniania. Słowem – uczymy się żyć tu i teraz.

To wszystko w kameralnej, przyjaznej atmosferze. Wspólnie zatrzymamy czas i poznamy bliżej samych siebie.

Tematyka spotkań

Między 6 a 7 spotkaniem przewidziany jest Dzień Praktyki, czyli pięciogodzinne 
mini odosobnienie z praktyką w ciszy.

Tydzień 1

Zacznijmy tam, gdzie jesteśmy (uspokajanie umysłu)

Tydzień 2

Ciało jako miejsce bycia obecnym

Tydzień 3

Wprowadzenie podpory uważności

Tydzień 4

Praca z rozkojarzeniem

Tydzień 5

Badanie strumienia myśli

Tydzień 6

Postawa obserwatora

Tydzień 7

Samoakceptacja

Tydzień 8

Życie w oparciu o uważność

Czym jest uważność i dlaczego warto ją pielęgnować w życiu?

Uważność (z ang. Mindfulness) oznacza pozwolenie sobie na przeżywanie pojawiających się doświadczeń (emocji, myśli, wrażeń zmysłowych) takimi jakie są, nie odcinając się od nich i nie identyfikując się z nimi i nie oceniając ich. Głównym założeniem praktyki uważności jest bezpośrednie doświadczanie chwili obecnej, bycie obecnym. Uważność jest umiejętnością, która tkwi w każdym z nas. Zaniedbana pozostaje w uśpieniu, ale możemy ją wykształcić jak każdą inną

Najbliższe kursy
i wydarzenia

Jeżeli ktoś z jakiś przyczyn nie jest w stanie uczestniczyć w treningu grupowym zapraszam do spotkań indywidualnych. Indywidulane sesje odbywają się zarówno w gabinecie, jak i w formie online.

Zapraszam Cię do mojej grupy Na Facebooku

Karolina Marek - ZnanyLekarz.pl

Polityka prywatności
Copyright Strefa Ukojenia 2020 © All rights reserved.